Mariusz Kramarz, Cracow Baroque Consort - Pocieszycielka Strapionych
Opis
- Regina Caeli 1:49
- Missa de Beata Maria Virgine Consolatrix Afflictorum: Kyrie 2:05
- Missa de Beata Maria Virgine Consolatrix Afflictorum: Gloria 5:47
- Alma Redemptoris Mater 2:43
- Missa de Beata Maria Virgine Consolatrix Afflictorum: Credo 7:26
- Ave Maria 2:38
- Magnificat 6:25
- Missa de Beata Maria Virgine Consolatrix Afflictorum: Sanctus 4:00
- Missa de Beata Maria Virgine Consolatrix Afflictorum: Agnus Dei 4:22
- Sub Tuum praesidium 2:21
- Salve Regina 5:58
- Suplikacje 4:42
- Ave Regina caelorum 2:45
- Litania Loretańska 11:37
- Ave Maris Stella 3:31
Cracow Baroque Consort
Mariusz Kramarz
Pocieszycielka Strapionych to utwory, których teksty zaczerpnięte zostały z bogatej tradycji Kościoła Katolickiego. Wśród nich znajdziemy m.in. znane od wieków modlitwy: Ave Maria (Zdrowaś Mario), Sub Tuum Praesidium (Pod Twoją obronę), hymny: Ave Maris Stella (Witaj, Gwiazdo Morza), Alma Redemptoris Mater (Matko Odkupiciela) i antyfony: Ave Regina Caelorum (Witaj, Niebios Królowo), Regina Caeli (Królowo Nieba, wesel się), Salve Regina (Witaj, Królowo), a także kantyk Magnificat.
stotnym elementem projektu jest pełny cykl mszalny Missa de Beata Maria Virgine Consolatrix Afflictorum, a całość wieńczy Litania Loretańska. Uzupełnieniem maryjnych rozważań są Suplikacje, często śpiewane w polskich kościołach od początku pandemii, a które swoim błagalnym charakterem doskonale wpasowują się w treść pozostałych utworów.
Czas zagrożenia znalazł swój specyficzny odblask w powstającej muzyce. Celowe zabiegi kompozytorskie to m.in. prostota formy, skromna obsada wokalna i instrumentalna, współczesna harmonizacja oparta na skalach modalnych, dobór tonacji przywodzących na myśl ufność, zawierzenie, oddanie się Opatrzności.
W realizację projektu zaangażowaliśmy Mariusza Kramarza i Cracow Baroque Consort, a także sopranistkę Carine Tinney (znaną naszej publiczności z festiwalu Musica Divina), która zatroszczyła się o jakość nagrań kompozycji a’capella, a także zaśpiewała w utworze Salve Regina. Za część wokalno-instrumentalną odpowiadała dyrygentka Katarzyna Śmiałkowska. W wykonaniu wzięli udział instrumentaliści z krakowskiej Akademii Muzycznej, zaproszeni do projektu przez samego kompozytora.
Nagrania zrealizowano w auli św. Szymona w krakowskim klasztorze oo. Bernardynów
wydawca: InCanto 2021
format: CD, digipack