THE SOUND OF CULTURES, POLAND - KRAKOV A musical journey through baroque Europe - VOL. 4
Opis
1. MARCIN MIELCZEWSKI (?-1651)
Canzona für 2 Violinen und B.c.
2. MIKOLAJ ZIELENSKI (?)
Video caelos apertos für Sopran und Orgel
Communiones totius anni, Venezia 1611
3. HEINRICH DÖBEL (1651-1693)
Sonate in A Dur für Violine solo und B.c.
4. JOHANN NAUWACH (um 1595 -nach 1644)
Tempesta di dolcezza für Sopran und B.c.
Libro primo di Arie passeggiate, Dresden 1623
5. SILWIUS LEOPOLD WEISS (1686 -1750)
Suonata "L'Infedele"
Musette, Menuet, Sarabande, Paysanne
6. JOHANN DANIEL GEORG SPEER (1636 -1707)
aus "Musikalisch-Türckischer Eulenspiegel"
"Lompyn erzehlet seinem Heren, wie eine tapffere Dame, einem ruhmräthigen Venus-Narren Hörner aufsetzt."
7. ANONYM
Nie zlodziem, choc kradné, Taniez, Serce mi wziela M.B., Nie zlodziem, Taniez aus der Jagiellonenbibliothek
ARS ANTIQUA AUSTRIA
Gunar Letzbor - skrzypce
Ilia Korol - skrzypce
Jan Krigovsky - skrzypce
Norbert Zeilberger - organy, klawesyn
Hubert Hoffmann - lutnia
gościnnie:
Katarzyna Wiwer -sopran
Najsłynniejsze podówczas centra muzyczne na ziemiach Habsburgów to: Bratysława, Brno, Budapeszt, Kraków, Lubeka, Lublana, Mechelen, Metz, Wenecja i Wiedeń. Muzycy Ars Antiqua Austria, z pomocą artystów poszczególnych krajów, konstruują program koncertów tak, by znaleźć oryginalny koloryt danego centrum, okazać jego wpływ na muzykę innych krajów oraz wchłanianie i przetwarzanie wpływów zewnętrznych. Każdy z tych koncertów prezentowany jest we wszystkich wymienionych miastach.
wydawca: SYMPHONIA 2005
nr kat. SY 04210
nośnik: CD, digipack