Karolina Beimcik - Zorya
Opis
- Lecioly Zurazie / Cranes Flew
- Chmiel / Hops
- Lela i Lado
- Zaswec Niesiondzu / Shine, Moon
- Newistka
- Nisko slonko
- Zorya
- Pozic mamo raz/ Tell Me, Mother
Karolina Beimcik - voice, violin
Jan Smoczyński - piano
Rafał Sarnecki - guitar
Michał Jaros - double bass
Michał Miśkiewicz - drums
"Zorya" to projekt muzyczny stworzony przez polską wokalistkę i skrzypaczkę, Karolinę Beimcik.
Karolina mieszka obecnie w Nowym Jorku. Jej kolejny projekt "Zorya" ma swoje korzenie w mitologii słowiańskiej i jest świeżym odczytaniem tradycyjnej muzyki pochodzącej z Europy Wschodniej, głównie z regionów zamieszkałych przez mniejszości narodowe takie jak ludność łemkowska i kurpiowska.
Premiera projektu miała miejsce w nowojorskiej galerii "El Taller". Zorya prezentowana była również w Fundacji Kościuszkowskiej w Waszyngtonie, na festiwalu Greenpoint, "The Transitions" w Nowym Jorku, a także na XVIII Festiwalu "Chopin i przyjaciele" w ramach programu "Young Vision" w Konsulacie Generalnym Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku.
Projekt "Zorya" prezentowany jest na amerykańskiej scenie dzięki Instytutowi Polskiemu w Nowym Jorku, fundacji Culture Shock, Fundacji Kosciuszkowskiej i New York Dance & Arts Innovations.
Karolina Beimcik urodziła się w Poznaniu. Jest klasycznie wykształconą skrzypaczką i wokalistką jazzową, która czerpie inspiracje z kultury Środkowo – Wschodniej Europy. Jest absolwentką wydziału jazzu na Queens College University w Nowym Jorku. Otrzymała II nagrodę na festiwalu 2 Progamu Polskiego Radia Nowa Tradycja wraz z projektem Babooshki, Grand Prix na festiwalu Niemen Non Stop, Nagrodę Specjalną Telewizji TVP Kultura, nagrodę Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, oraz II nagrodę na Międzynarodowych Spotkaniach Wokalistów Jazzowych w Zamościu.
Twórczość Karoliny Beimcik, zarówno w formacji Babooshki, jak też solową odczytuję jako reakcję na powierzchowność i jałowość współczesnych odwołań do kultury tradycyjnej. Mam przyjemność obserwować z bliska proces dojrzewania i krystalizowania się jej koncepcji artystycznej, najpierw w Polsce, później w Nowym Jorku. Znalazła indywidualny język, nie wpadając w pułapkę naturalizmu, historycyzmu czy też pustego awangardyzowania. Odnalazła autentyczne, życiodajne zdroje kultury lokalnej, peryferyjnej, jaką jest zapomniana kultura łemkowska i kurpiowska.
Tomasz Konwent
wydawca: Multikulti Project 2018
nr kat. MM J017
format: CD, digipack