Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Marek Nahajowski - Boismortier : Six Suites de Pieces

Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 3 dni
Cena: 42,90 zł 42.90
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

  1. Premiere Suite: I. Prelude
  2. Premiere Suite: II. Allemande
  3. Premiere Suite: III. Rondeau Les Charites
  4. Premiere Suite: IV. L'Emerveillee
  5. Premiere Suite: V. Gavotte
  6. Premiere Suite: VI. Menuet
  7. Deuxieme Suite: I. Prelude
  8. Deuxieme Suite: II. Bourree
  9. Deuxieme Suite: III. Musette en Rondeau
  10. Deuxieme Suite: IV. Gigue
  11. Deuxieme Suite: V. Rigaudon
  12. Troisieme Suite: I. Prelude
  13. Troisieme Suite: II. Courante
  14. Troisieme Suite: III. Rondeau
  15. Troisieme Suite: IV. Autre Rondeau
  16. Troisieme Suite: V. Sarabande
  17. Troisieme Suite: VI. Gavotte
  18. Quatrieme Suite: I. Prelude
  19. Quatrieme Suite: II. Air
  20. Quatrieme Suite: III. Rondeau
  21. Quatrieme Suite: IV. Air
  22. Quatrieme Suite: V. Musette
  23. Cinquieme Suite: I. Prelude
  24. Cinquieme Suite: II. Bourree en Rondeau
  25. Cinquieme Suite: III. Rondeau
  26. Cinquieme Suite: IV. Fantaisie
  27. Cinquieme Suite: V. Gigue
  28. Sixieme Suite: I. Prelude
  29. Sixieme Suite: II. Allemande
  30. Sixieme Suite: III. Ramage
  31. Sixieme Suite: IV. Menuet

 

Postać Boismortiera można określić mianem francuskiego Telemanna. Podobnie do swojego niemieckiego odpowiednika, hołdował on idei stylu mieszanego oraz eksperymentował z nietypowymi rozwiązaniami instrumentacyjnymi. Boismortier był również jednym z pierwszych kompozytorów nie posiadających zamożnego patrona lub protektora, utrzymujących się wyłącznie ze swojej twórczości. Pozycję tę zawdzięczał przywilejowi królewskiemu (1724) na druk i sprzedaż nut, co pozwoliło mu uniknąć konieczności podejmowania pracy nauczyciela lub szukania zatrudnienia jako instrumentalisty w którymś z licznych zespołów dworskich. Muzyka kameralna francuskiego baroku stanowi dla instrumentalisty grającego na flecie podłużnym pewne wyzwanie. W kraju nad Sekwaną już w pierwszych latach XVIII wieku instrument ten stracił na popularności, ustępując miejsca swemu „rywalowi” – fletowi poprzecznemu.
 Z uwagi na chęć uzyskania większej błyskotliwości brzmienia, przy nagraniu albumu wybór padł na instrument w stylu niemieckim - kopię fletu Jacoba Dennera w stroju a1=415 Hz

Marek Nahajowski (ur. 1979), teoretyk muzyki, flecista grający na kopiach instrumentów historycznych; ukończył z wyróżnieniem studia w zakresie teorii muzyki pod kierunkiem Ryszarda Daniela Golianka (Łódź 2003) oraz fletu podłużnego w klasie Tomasza Dobrzańskiego (Wrocław 2007); od 2010 roku adiunkt w Katedrze Teorii Muzyki w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie prowadzi przedmioty związane z praktyką wykonawczą muzyki baroku, historią teorii muzyki i praktyki kompozytorskiej, a od 2011 roku także klasę fletu podłużnego. Jest autorem pierwszego polskiego tłumaczenia traktatu Johanna Joachima Quantza Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen oraz rozprawy poświęconej jego sonatom fletowym (wyd. Łódź 2013), za którą otrzymał nagrodę w prestiżowym Konkursie im. Ks. Prof. Hieronima Feichta. Zainteresowania naukowe Marka Nahajowskiego koncentrują się na hermeneutycznej interpretacji utworów muzycznych XVI-XVIII wieku oraz estetyce i praktyce wykonawczej epoki baroku i wczesnego klasycyzmu.


wydawca: RecArt 2017
nr kat. RECART0026
format: CD, digipack


 

Opinie o produkcie (0)

Waluty
Wersje językowe
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl